Sök i bloggen

måndag 25 oktober 2010

Ta hand om dig!

Den här årstiden blir huden ofta extra känslig och omedgörlig, det beror till stor del på snabba växlingar mellan kyla/värme, inne/ute, torrt/fuktigt. Så varför inte unna sig en spabehandling ikväll framför tv:n?

Nyfiken Vital finns recept för olika hudtyper och problem. Jag rotar i skafferiet och hittar honung, havregryn och en banan. Perfekt för torr och fnasig vinterhy, mjukgörande, fukt-och fettgivande. Såhär gör du:

* Mosa en banan
* Blanda med 1-2 msk honung
* Tillsätt 4-6 msk havregryn tills du är nöjd med konsistensen
* Tillsätt eventuellt en gnutta vatten

Rengör ansiktet noggrant och fukta med ljummet vatten. Massera in masken och låt verka så länge du bara orkar. Skölj sedan bort med ljummet vatten. Jag kletar på lite på sambon också, när jag ändå är i farten. Och du - du använder väl ekologiska ingredienser?

1 kommentar:

  1. Jag har länkat till dig i min blogg, samt skrivit lite om dig :)

    Puss

    SvaraRadera